Aug 9

We zijn vanmiddag aangekomen op het groene zonnige eiland Langkawi. Gelegen in het noordoosten van Maleisië. Om half 2 hadden we na wat zoeken een prima plek gevonden voor 4 dagen.

Een appartement met het strand voor de deur. Heerlijk even helemaal ontspannen, op dit ‘tax-free’ eiland. (Biertje kost 50 eurocent! :) )

Vanochtend hadden we vanuit Penang de ferry genomen. We zaten met een groep van 15 Indiërs en die wilden allemaal met ons op de foto. We hebben flink gelachen! Wat een types, en toen we koud een half uur onderweg waren hingen ze allemaal met hun gezicht over de railing. Haha, even later zag ik dat er extra plastic zakjes werden uitgedeeld.

Dat deed me denken aan heel wat ritjes door de bergen van Vietnam. Daar vlogen de gevulde zakjes met een soepele beweging de berm in. Hier heb ik gelukkig niet gezien wat er met de gevulde zakjes gebeurden. :)

In de nieuwe haven op Langkawi namen we de tijd om wat te eten en te drinken. We regelden alvast een busticket naar Kuala Lumpur en sprongen toen in de taxi bij Am Cheung. Hij nam ons langs verschillende resorts. Ze noemen het hier resort, maar het lijkt er in de verste verte niet op hoor. Niets was goed genoeg voor onze laatste week.

Dus nu zijn we mega aan het splurgen voor 28 euro per nacht! :D

We gaan nog een auto huren om het eiland rond te rijden en verder alleen maar chillen.

Net nog effe bij een bookshop nieuwe boeken gehaald, dus dat komt helemaal goed!
Maandag zijn we weer thuis, kunnen we weer lekker brood met kaas eten met een glas melk! Jammie! ;)

Aug 7
Good food in Penang
icon1 admin | icon2 maleisie | icon4 08 7th, 2010| icon36 Comments »

Na onze avonturen in het mooie Sumatra zijn we nu weer veilig aangekomen in Maleisië, Penang. 2 jaar geleden ben ik hier

ook geweest, maar omdat ik toen nogal ziekkig was leek het me een goed idee om nog een keer te gaan.

Penang is een groot eiland.

Er zijn goede wegen, zelfs snelwegen. Er zijn uitstekende busverbindingen en er is veel informatie voor touristen. Je kunt hier van alles eten, Indiaas, Chinees, Arabisch, Maleisisch. Het is echt een groot verschil, Maleisië en Sumatra.We zijn hier naar toe gekomen voor Georgetown. Een historische plek, onderdeel van de UNESCO werelderfgoed. Maar ook voor het Indiaase eten, dat we zo overheerlijk vinden! Naan, roti, tandoori chicken, chapati, noem het maar op en het is lekker.

Aug 4

Beelden die ik nooit eerder heb gezien in Nederland. De wanhoop, het verdriet, de verslagenheid en aan de andere kant de kracht, de eenheid en het doorzettingsvermogen. Wat zijn de mensen in Aceh sterk geweest!

We zijn vanmiddag naar het Tsunami-museum in Banda Aceh geweest.

Een heel erg mooi gebouw, dat van de buitenkant niet erg ‘Indonesisch’ oogt. Het lijkt zo af en goed verzorgd… Van binnen zien we dat het gebouw toch al aardig wat scheurtjes vertoont. Desalniettemin dient het zijn doel. De mensen in Aceh hebben een hel doorgemaakt. Stel je voor dat je eerst jarenlang in oorlog en onrust leeft, vervolgens een flinke aardbeving… Je probeert elkaar te helpen en het volgende moment komt er een flinke stroom water door de straten zetten, vermengd met riool en puin. Wat je nu nog ziet in Aceh is niet veel puin meer. De mensen hebben in minder dan 6 jaar hun leven al weer behoorlijk opgepakt. Onvoorstelbaar!

Jul 21

Na een paar dagen chillen bij Lake Toba. Zijn we nu aan gekomen in Berestagi. In de omgeving zijn er ov

eral boerderijtjes. Er wordt van alles verbouwd. De omgeving bestaat uit vulkanen die honderden jaren geleden ervoor zorgde dat het goed vruchtbaar is geworden.

Hier in Berestagi is het niet zo heet, dus heerlijk om rond te lopen over de markt. Echt zo’n typische Aziatische markt, waarbij je met

je schoenen door de natte zwarte drek loopt. Een smuige combinatie afval van resten groenten en fruit, doden vissen koppen, plastic zakjes, sigaretten peuken en weet ik wel al niet meer. We liepen door de nauwe straatjes gevuld met trotse marktkraamhouders. Er werd van alles verkocht, van schoolspullen tot levende kippen en vissen. Fida geloofde haar ogen niet toen er een tandloze oudere vrouw uit een ijzeren kooi een kip uitzocht. Deze werd vervolgens achter in de donkere kraam met soepele handbewegingen van een stoere Indo ter plekke van z’n kop ontdaan. Gelukkig hebben we de foto’s nog.

We zouden vandaag eigenlijk Gunug Sybajak beklimmen, maar het had de hele nacht keihard geregend en Fida had last van haar teen met lopen, dus besloten we maar een chill dagje te houden. Goede keuze want toen we wakker werden was het goed bewolkt en alles was doordrenkt met vochtig regenwater.

Morgen gaan we naar Bukit Lawang. Daar kunnen we de Urang Oetang zien en een trekking doen. We zullen daar verblijven in een van de guesthouses

in de jungle aan een verkoelende rivier.

We zijn benieuwd!
Het is nog effe kijken hoe we daar gaan komen We kunnen op verschillende manieren. Er is weinig touristisch verkeer, dus we hebben nog geen mini-bus kunnen charteren zoals vanaf Lake Toba naar hier. We zien het vanavond en anders morgenochtend wel.

Maandag vliegen we naar Bada Atjeh vanaf Medan. Dan gaan we naar Pulau Weh, daar gaan we 10 duiken doen en slapen we in een nieuw guesthouse.  We hebben prachtige verhalen gehoord over het duiken, daar kijken we echt naar uit..

Hoe is het in Nederland?

Ohja, als jullie willen bellen of smsen dan kan dat naar: 081 377 4117 33
Als je ons wil bellen moet je op internet even kijken welk nummer ervoor moet. Volgens mij is het +62.
En dan moet je de 0 weg laten van het mobiele nummer.

Nu gaan we weer effe een angkot aanhouden, een van de kleine groene roestige busjes die de hele dag heen en weer rijden langs ons guesthouse.

Selemat Malam! (goedeavond!)

Jul 18
Sumatra, Lake Toba
icon1 Sven | icon2 Indonesië | icon4 07 18th, 2010| icon36 Comments »

Na een aantal dagen heerlijk chillen op het Maleisische eiland Pulau Pangkor zijn we zaterdagochtend om 8 uur vertrokken vanuit ons gezellige hostel in Kuala Lumpur. Via de monorail en een busrit kwamen we om half 10 aan op het vliegveld.

Onze vlucht stond om 12 uur gepland vanaf het LCCT vliegveld van AirAsia. In een uur vlogen we naar Medan, grappig genoeg kwamen we daar ook weer om 12 uur aan. Vanwege het tijdsverschil hadden we dus wat dat betreft geen tijd verloren.

Nadat we de gebruikelijk 25 dollar betaald hadden voor ons visum, mochten we de douane door. Na een eerste plasje gedaan te hebben op Sumatraanse bodem bekeken we hoe we de stad in gingen. Een taxi kostte 50.000 roepie. Dat vonden we te duur. In de Lonely Planet lazen we dat er ook een becak ging, een soort van kleine tuktuk.

Dus wij met z’n 2 opgepropt voor 15.000 roepie Medan centrum in.

Voor mij was het allemaal erg herkenbaar, omdat ik dit al vaak beleefd heb op Java en Bali. Voor Fida was het helemaal nieuw, en dat

was toch echt wel even een cultuur shock. Andere backpackers die we later spraken, ervaarde dat ook zo.

Jul 14

Zo, de eerste dagen in Maleisië zijn alweer voorbij gevlogen.

Fida en ik zijn nu op het Pulau Pangkor, aan de westkust. Het is hier enorm relaxed, precies wat we even nodig hebben na de drukte van de afgelopen maanden.

Na een lange vlucht kwamen we ’s ochtends om 05.20 aan in Kuala Lumpur. Met de trein en de monorail begaven we ons naar Bukit Bintang. Een wijk waar er verschillende hostels te vinden zijn. Na even zoeken vonden we een prima kamer bij Green Hut Hostel. We waren doodop, en dan ook erg blij dat we om 9 uur de kamer in mochten. We sliepen tot half 2.

Daarna liepen we wat rond en hadden een prima plek gevonden om die nacht de finale te bekijken.

We besloten om maandag al meteen naar een relaxed eiland te gaan, dus haalden we alvast buskaartjes. Dat was even een uurtje heen en terug met het openbaar vervoer. Toen was het eindelijk zo ver. We gingen eten bij de Indian. Een restaurant waar ik al eens vaker gegeten had, en het was weer even lekker! Naan, tandoori chicken en rooti pisang. Jammie Jammie.
Na een heerlijk tukje werden we om 12 uur ’s nachts weer wakker. We trokken onze oranje outfit aan en met een stel gasten uit het hostel gingen we naar Havana.

Daar had de Nederlandse Ambassade een party geregeld voor Nederlanders om de wedstrijd te kijken. Daar stonden we dan met 200 Nederlanders buiten de wedstrijd te kijken. We zongen onze stemmen schor en dronken een aantal Tigers voor verkoeling. Want ook ’s nachts is het hier nog heet.
Het liep allemaal niet zo vrolijk af voor ons, …. ik zal er nu v

erder geen woord aan wijden.

Nu zijn we dus veilig en wel heerlijk aan het chillen. De eerste boeken zijn al uit en wat er die eerste nacht in Kuala Lumpur gebeurd is, probeer ik hier zo snel mogelijk te vergeten….

Jul 9
De vakantie begint
icon1 Sven | icon2 Indonesië | icon4 07 9th, 2010| icon31 Comment »

Ja ja, het is zo ver.
De school is dicht, de backpack ingepakt en het huis weer netjes.

Tijd om aan een 5 weken durend avontuur te beginnen.

Morgenochtend om 7.20 vliegen we via Istanbul naar Kuala Lumpur. Daar zullen Fida en ik een paar dagen rondkijken. Zondag kijken we daar de WK-finale.

En oh, oh, oh, wat hopen we dat

we winnen. We hebben onze oranje spullen mee om Kuala Lumpur onveilig te kunnen maken.
17 juli vliegen we door naar Sumatra. Daar gaan we 4 weken rondreizen. De bedoeling is om te duiken, wandelen, chillen, orang-oetangs te spotten en vulkanen te zien stomen. Het belooft een afwisselende vakantie te worden. Volop lekker eten, genieten van nieuwe culturen en ook lekker chillen aan het strand.
Geregeld zal ik op deze site even laten weten wat we mee gemaakt hebben.

Geniet van jullie zomer en vakanties. Tot snel!
Groetjes van Sven en nu dus ook Fida!!! ;-)

Mei 19
Daar zit ik dan, terug op Bangkok Airport na 5 maanden. Laatste keer dat ik hier was zwaaide ik Fida gedag. Nu is het nog maar 16 uur en dan zal ik m’n lieve schatje weer zien! JOEPIE :)
M’ n backpack trip door Zuidoost-Azie zit erop!

Het was een ongelovelijke geweldige super ervaring! Vol prachtige avonturen! Het begon allemaal in Indonesie, 2 maanden lang. Het was wennen aan Azie, maar daarna viel alles eigenlijk wel mee. Maleisie was prachtig en regenachtig. Ik vond er de mooiste eilanden die ik ooit gezien had, een deed de mooiste duiken uit ooit! Zwemmen tussen haaien en duizenden barracuda’s, dat zal ik niet snel vergeten! Het zuiden en midden van Thailand ontdekte ik samen m’ n Fida, het ware

n 3 super weken samen! In maart was ik opeens in Vietnam en Cambodja, samen met m’n lieve zus! Het was zweten in Cambodja, maar Angkor Wat zal ik nooit vergeten. In de tuktuk van tempel naar tempel, de ene nog mooier dan de andere! Helaas ging Kim naar huis.

Ik reisde door Vietnam, in Hanoi kwam Anna langs. Samen met haar verkende ik het noorden van Vietnam, voor Sapa was prachtig mooi! De rijstvelden en de bergen. Laos was het laatste avontuur, een prachtig avontuur vol met nieuwe ervaringen en indrukken die ik niet zal vergeten. Terug in de tijd in de vele bergdorpen die Anna en ik bezochten tijdens 2 verschillende wandeltochten van 2 dagen.

Ook het kayaken bij Luang Prabang, was prachtig! Niet te vergeten het tuben, wereld beroemd voor backpackers, wat een malle gein was dat zeg!! ;)

De laatste week was nog effe heerlijk, lekker op Koh Chang enorm niets liggen doen op het strand en ’s avonds beetje feesten en filmpjes kijken. :)

M’n laatste 2 dagen in Bangkok waren ook super. Deze super grote drukke wereld stad slaapt nooit. Er is van alles te doen en te beleven! De PingPong show gisteravond was hilarisch! hahaha flink gelachen! ;)

Nu zit het er op, een backpack vol nieuwe prachtige ervaringen die niemand meer van me afpakt!

Ik wil iedereen bedanken die de moeite heeft genomen m’n reisverhalen te lezen en af en toe een reactie achter te laten! Heerlijk om altijd effe wat uit NL te horen! :)

Over 16 uur ben ik weer in de vertrouwde polder, ik hoop dat ik m’n kortebroek kan aanhouden!

Dikke kus en tot snel! Heb zin om jullie allemaal weer te zien!!

Sabaidee Kab!
Mei 4

Met kleine oogjes van vermoeidheid zit ik hier in een relaxed internet-cafe in Luang Prabang. Samen met Anna en de Italiaanse Kiara heb ik net langs de rivier zitten eten. We dronken lekkere fruit-shakes (banaan, lemon, mango), speelden een potje kaart en praatten rustig over onze laatste twee dagen. Laos is een land dat zoveel rustheid uitstraalt, de mensen zelf zijn vriendelijk, beleefd en hebben een mooie glimlach. Vaak wordt je spontaan begroeit door kinderen of mensen op straat met: Sabadee!, wat hallo betekend.

Anna en ik waren verschillende boekingsbureau’s langs gegaan, maar vele waren absurt duur. Read the rest of this entry »

Apr 27
Prachtig, relaxed Laos
icon1 Sven | icon2 vietnam | icon4 04 27th, 2009| icon33 Comments »

23 1/2 uur duurde het voordat we in Vientiane incheckte in een nieuw hotel. We hadden donderdagmiddag de drukte van Hanoi verlaten, ik had wel genoeg gehad van die stad onder tussen. Met een mooie bus reden we zo’n 10 uur in zuidelijke richting. Op een uurtje van de grens met Laos af, stopte de bus plots bij een hotel. Het was nog midden in de nacht, maar de chauffeur besloot dat hij een tukje ging doen in het hotel. De passagiers bleven verrast achter latend. De airco was uit, en in de bus kon ik niet meer slapen, het was bloedheet. Ik besloot dan ook maar m’n deken uit de bus te gebruik om op straat te leggen, en zo sliep ik 2 uur buiten op straat. :)
Het was alweer licht geworden toen we om 6 uur in de ochtend richting de grens reden. Die ging pas om 7 uur open, daarom waren we dus gestopt, maar niemand die dat effe uitlegt natuurlijk. Read the rest of this entry »